4 مرحله ساده براي چگونگي كسب موفقيت فردي

1- هدفتان را بشناسيد. قبل از شروع سفر موفقيت بايد هدفي داشته باشيد. تنها تفاوت بين مردم عادي و موفق اين است كه مردم موفق يك هدف و دورنماي واضح و مشخص ازآنچه كه در آينده قصد انجامش را دارند، در ذهن خود ترسيم كرده اند. آنها به روشني مي دانند كه چه مي خواهند و از هم اكنون تا كسب موفقيت آرماني شان تلاش مي كنند.

حتماً اين مسأله را براي خود حل كنيد كه «در آينده چه مي خواهيد بدست آوريد؟‌»

 

2- براي رسيدن به هدف، نياز به چند فاكتور ضروري داريد. هدفي كه به كار مي بريد بايستي قابل دسترس باشد همين طور دست يافتني و قابل اندازه گيري باشد. اگر هدفتان اين 3 فاكتور را نداشته باشد هدف واقعي نيست.

هم اكنون يك تكه كاغذ برداريد و هدفي كه فاكتورهاي بالا را داشته باشد، بنويسيد. اين كاغذ بايد هميشه در دسترس باشد، مي توانيد در كيف پولتان بگذاريد تا هميشه آن را مرور كنيد.

 

3- سومين مرحله اينكه، فكر كنيد و يك سري ليست كاري ايجاد كنيد تا اهدافتان را قابل فهم و عملي كنيد. اين سؤال را از خود بپرسيد «چگونه مي توانم به اهدافم جامه عمل بپوشانم؟» دوباره تمام مراحل ممكن رسيدن به هدف را روي كاغذ بياوريد سپس به طور روزانه وظيفه اي را براي خود معين كنيد. با انجام هر وظيفه يك قدم به هدف نزديكتر مي شويد.

 

4- سرانجام بايستي كارهايي را بر طبق برنامه انجام دهيد. اگر هيچ كاري انجام ندهيد هيچگاه به هدف نمي رسيد. تنها با خواندن اين مطالب و عزم همت نمي توانيد به موفقيت فردي برسيد پس بايد كارهاي برنامه ريزي شده اي را انجام دهيد تا هدفتان را ممكن سازد. در طول راه رسيدن به هدف متوجه خواهيد شد كه برنامه ريزي هاي شما احتياج به تغيير دارد اين يعني شما با تجربه شده ايد پس دوباره برنامه ريزي كنيد و به خود قرصت كافي بدهيد. طوري برنامه ريزي كنيد كه از عهده آن برآييد. اكنون با قدرت و اعتماد به نفس بيشتر مي توانيد موانع را برداريد و به مقصد برسيد.